Za hranicu priemeru: S kvalitným feedom dostanete vašu reklamu na Google Nákupoch na vrchol

Lukáš Horák
14. 11. 2024
3 minúty čítania

V tomto článku vám v x minútach vysvetlíme, prečo je kvalitný feed nevyhnutný pre úspech na Google Nákupoch a ako pomáha predajcom byť o krok vpred pred konkurenciou. Informácie pochádzajú z webinára Adama Cagalu Ako zlepšiť výkonnosť kampaní Google Ads pomocou Mergada.

Kvalitný feed je kľúčovou súčasťou ovládnutia Google Shoppingu

Aby ste vôbec spustili kampane na Google Nákupoch, musíte mať produktový feed. Aby však vaše produkty nezostali zapadnuté medzi konkurenciou, mali by ste sa uistiť, že ste vytvorili čo najkvalitnejší feed. Väčšinu spôsobov, ako urobiť reklamy na produkty lákavejšími, vyriešite vo feede. Okrem toho môžete informácie o produkte hromadne a automatizovane vylepšovať sami, takže ušetríte na platení programátorov a všetko stihnete za kratší čas. Stačí použiť Mergado.

Mnohí ľudia sa uspokoja s tým, že feed spĺňa všetky potrebné špecifikácie. Nahrajú ho teda do vybranej reklamnej platformy a ďalej v podstate nič nerobia. Kampane sa nejako spustia, kredit sa minie. Ale aby ste získali viac konverzií a predbehli konkurenciu, musíte s tým urobiť oveľa viac.“

Adam Cagala, DataLAB Master v ptagroup, Co-founder Akademio

Naučte sa bezplatne vytvoriť kvalitný Google feed

Pozrite si záznam prednášky Adama Cagalu. Pozrieme sa na základy zlepšovania produktového feedu vo všeobecnosti a zameriame sa na výkonnosť kampaní Google Ads.

3 nutnosti, ktoré by mal feed spĺňať predtým, ako ho začnete upravovať

  1. Aktuálnosť
    1. Svoj feed by ste mali aktualizovať aspoň raz denne.
    2. Vďaka tomu budete mať istotu, že sú v ňom zapísané všetky najnovšie zmeny (najčastejšie napríklad dostupnosť produktov alebo ceny).
  2. Správnosť
    1. Údaje obsahujú správne informácie o jednotlivých produktoch.
    2. Medzi typické chyby tu patrí nesprávny čas dodania alebo zobrazenie nesprávnych cien (napr. bez DPH).
  3. Úplnosť
    1. Vo feede máte všetky potrebné alebo užitočné informácie o výrobku.
    2. Často ide o chýbajúce alternatívne obrázky, neúplné parametre, na základe ktorých sa ponuky porovnávajú, alebo chýbajúce EAN kódy.

Toto sú základné informácie o tom, ako vytvoriť kvalitný feed

Názvy produktov

  • Optimalizácia názvov produktov vo vašom feede zvyšuje šance, že sa vaše produkty budú zobrazovať v relevantných výsledkoch vyhľadávania, čo vedie k vyššej miere preklikov.
  • PAMÄTAJTE: Zmena názvov nie je prospešná pre úplne všetky produkty.
    • Napríklad pri elektronike sú názvy produktov jasne dané.
    • Naopak, v oblastiach, ako je móda (ale aj Home & Decor a iné), môžete otestovať rôzne poradie slov alebo rôzne synonymá v názvoch, pretože nie vždy sa v kampani zobrazí celý názov produktu naraz.

Obrázky

  • Dbajte na to, aby boli obrázky v produktovom feede čo najkvalitnejšie. To je nevyhnutné pre:
    • Zlepšenie miery prekliku (CTR): Vysokokvalitné obrázky priťahujú viac pozornosti a zvyšujú pravdepodobnosť, že zákazníci na produkt kliknú.
    • Zvýšenie:
      • Rýchlosti načítania stránky.
      • Dôveryhodnosť produktu a značky.
      • Pravdepodobnosť schválenia reklamy.
    • PAMÄTAJTE: Služba Google Nákupy nepovoľuje v obrázkoch žiadny text ani vodoznaky.

Segmentácia

  • Jednou z vašich najčastejších úloh pri práci s feedom by malo byť segmentovanie produktov - zvyčajne podľa kategórie, ceny, štítkov (napr. v prípade akcií alebo vo výpredaji) , prípadne iných definícií.
  • Segmentácia produktov je najčastejšie založená na :
    • dátach — slúži na sledovanie výsledkov jednotlivých segmentov, na základe ktorých môžete vyhodnotiť, ako sa jednotlivým skupinám výrobkov darí
    • kampaniach — vybrané produkty môžete na základe požadovaných údajov ďalej rozdeliť do kampaní (alebo reklamných skupín), aby ste mohli pre ich reklamu nastaviť rôzne rozpočty, bidding atď.

Skrývanie produktov

  • Neinzerujte všetky produkty, ak sa to neoplatí.
  • V prípade nedostatočne výkonných produktov, kategórií alebo značiek (ale aj v prípade, že niektoré tovary majú nízke marže, neaktuálne zásoby alebo nie sú v danej sezóne relevantné) Adam odporúča takýto tovar skryť.

Bidding

  • Nastavenie biddingu vám umožní efektívnejšie riadiť, koľko investujete do reklamy konkrétnych produktov alebo kategórií.
  • Hlavné spôsoby nastavenia biddingu vo feede sú:
    • Použitie atribútu pre bidding (napr. cpc alebo max_​cpc): Porovnávače produktov, ako napríklad Heureka, ponúka možnost priamo v produktovom feede zadať ponuku za preklik.
      • Pomocou špeciálneho atribútu v každej položke produktu nastavíte a určíte maximálnu cenu za kliknutie (CPC), ktorú ste ochotní za daný produkt zaplatiť.
    • Rozdelenie produktov podľa priorít: K rozdeleniu produktov podľa dôležitosti môžete ve feede použiť atribút custom_label (napr. vo feede pre Google Nákupy).
      • Takto im priradíte štítok, s ktorým produkty rozdelíte podľa priorít (obvykle to sú produkty s lepšou maržou) a nastavíte na ne ceny za preklik podľa potreby. 

S Mergadom sa sami stanete programátormi a vytvoríte si kvalitné feedy

S nami si zvládnete nastaviť reklamu aj bez technických zručností. Mergado vám umožňuje vytvárať a upravovať dátové feedy presne podľa vašich predstáv bez toho, aby ste museli čakať, kým na vás bude mať IT špecialista čas. Vďaka tomu máte svoje dáta pod kontrolou a otvára sa vám cesta k efektívnej správe reklamy na viac ako 650 platformách.

Mergado na 30 dní zadarmo
  • feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
  • plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.