Merajte pohodlne dáta e‑shopu. Ako vylúčiť platobné brány v Google Analytics 4

Lukáš Horák
5. 1. 2023
2 minúty čítania
vylúčenie platebných brán

Pri meraní výkonu internetového obchodu v Google Analytics sa môže stať, že medzi zdrojmi návštevnosti nájdete platobné brány. Tie môžu skresľovať dáta ohľadom vykonaných transakcií.

Tie môžu skresľovať dáta ohľadom vykonaných transakcií. S Mergado Packom do svojho e‑shopu na WooCommerce či PrestaShope bez dodatočného nastavovania naimplementujete Google Universal Analytics aj GA4 pre rozšírené meranie elektronického obchodu. Týmito cestami dokážete v prípade potreby platobné brány vylúčiť.

Platobné brány v návštevnosti sú problém

Užívateľ sa do vášho e‑shopu dostal cez Google reklamu a urobil nákup. Ak zaplatil prostredníctvom platobnej brány, Google Analytics nemusel priradiť konverziu reklame na Google, ale práve platobnej bráne.

Ako zistiť, že Google Analytics pripisuje konverzie platobným bránam

  1. V Google Analytics si otvorte prehľad Zdroj/​Médium.
  2. Tu si zoraďte zdroje návštevnosti podľa počtu transakcií.
  3. Takto zistíte, či medzi zdrojmi s aspoň jednou transakciou nie je nejaká z platobných brán.

Ako vylúčiť platobné brány

V dnešnej dobe dokážete platobné brány vylúčiť ako v klasických Google Analytics, tak aj v Google Analytics 4. Mergdao Pack umožňuje nasadiť obe služby.

Postup v Google Analytics

Pomocou Mergado Packu si do vášho PrestaShopu a WooCommerce dokážete naimplementovať Universal Analytics.

1. V správcovi Google Analytics pod Údajmi o meraní kliknite na Zoznam vylúčených odkazujúcich zdrojov.

2. Do neho pridajte domény platobných brán, ktoré e‑shop používa.

Postup v Google Analytics 4

Mergado Pack umožňuje prácu v GA4 aj s podporou sledovania elektronického obchodu. V Google Analytics 4 tiež vytvoríte Zoznam nežiaducich odkazujúcich zdrojov.

1. V GA4 vľavo dole kliknite na Správca.

2. Vyberte Dátové streamy a stream, ktorým meriate web.

3. V jeho nastavení vyberte časť Konfigurácia nastavenia značky.

4. V sekcii Nastavenie zvoľte Zobraziť všetko a následne kliknite na Vytvorenie zoznamu nežiaducich odkazujúcich zdrojov.

5. Vyplňte podmienku Doména odkazujúceho zdroja obsahuje doménu platobnej brány – napr. gopay.sk.

6. Pokiaľ potrebujete vylúčiť viac platobných brán, pridajte ich ako jednotlivé podmienky. Ich vylúčenie vám hromadne pomôžu vyriešiť regulární výrazy.

Pokiaľ sa rozhodnete použiť regulárny výraz, ponúkame vám zoznam platobných brán, ktorý si na jeho účely môžete skopírovať a vložiť ho do zodpovedajúceho poľa:

paylife.at|pay.skrill.com|payu.com|gpwebpay.com|paypal.com|egcp.com|pay.eewosecure.com|wirecard.com|arcot.com|
eewosecure.com|fastspring.com|bluesnap.com|sberbank.cz|mallpay.cz|internetbanka.cz|rb.cz|fio.cz|mbank.cz|mojeplatba.cz|
platba24.cz|servis24.cz|csas.cz|csob.cz|gopay.cz|comgate.cz|equabank.cz|paysec.cz|platimpak.cz|twisto.cz|
unicreditbanking.eu|mbank.eu|sia.eu|otpbank.hu|eu.adyen.link|unicreditbanking.net|przelewy24.pl|mbank.pl|ipko.pl|
secure2gw.ro|tatrabanka.sk|mbank.sk|tpay.com|payment.shoptetpay.com|3dsecure.gpwebpay.com

Spojte sily s Mergado Packom
  • exportujte s ním produktové feedy a prevádzajte ich na stovky formátov
  • prepojte e‑shop so svetom e‑commerce z jedného miesta
  • bezplatný nástroj pre implementáciu reklamných služieb a pluginov

Naše bezplatné pluginy prepoja váš e‑shop s najväčšími marketingovými kanálmi. Na pár kliknutí s nimi zvládnete kvalitne vygenerovať feedy pre stovky formátov. E‑shopárom a marketérom tým prináša značnú úsporu času a financií.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.