Tie môžu skresľovať dáta ohľadom vykonaných transakcií. S Mergado Packom do svojho e‑shopu na WooCommerce či PrestaShope bez dodatočného nastavovania naimplementujete Google Universal Analytics aj GA4 pre rozšírené meranie elektronického obchodu. Týmito cestami dokážete v prípade potreby platobné brány vylúčiť.
Platobné brány v návštevnosti sú problém
Užívateľ sa do vášho e‑shopu dostal cez Google reklamu a urobil nákup. Ak zaplatil prostredníctvom platobnej brány, Google Analytics nemusel priradiť konverziu reklame na Google, ale práve platobnej bráne.
Ako zistiť, že Google Analytics pripisuje konverzie platobným bránam
- V Google Analytics si otvorte prehľad Zdroj/Médium.
- Tu si zoraďte zdroje návštevnosti podľa počtu transakcií.
- Takto zistíte, či medzi zdrojmi s aspoň jednou transakciou nie je nejaká z platobných brán.
Ako vylúčiť platobné brány
V dnešnej dobe dokážete platobné brány vylúčiť ako v klasických Google Analytics, tak aj v Google Analytics 4. Mergdao Pack umožňuje nasadiť obe služby.
Postup v Google Analytics
Pomocou Mergado Packu si do vášho PrestaShopu a WooCommerce dokážete naimplementovať Universal Analytics.
1. V správcovi Google Analytics pod Údajmi o meraní kliknite na Zoznam vylúčených odkazujúcich zdrojov.