Pripravte reklamné kampane na vianočnú sezónu s FAVI Checklistom

Špecializovaný porovnávač FAVI vydal checklist zjednocujúci tipy a rady pre dôležité e‑shoparské úkony na predvianočnú sezónu. Prejdite si ho a pripravte vašu inzerciu na najdôležitejšie e‑commerce obdobie v roku. Mnoho z týchto úkonov vám zautimatizuje používanie Mergada, s ktorým si budete istý, že je vaše nastavenie bezchybné.

Špecializovaný porovnávač FAVI vydal checklist zjednocujúci tipy a rady pre dôležité e‑shoparské úkony na predvianočnú sezónu. Prejdite si ho a pripravte vašu inzerciu na najdôležitejšie e‑commerce obdobie v roku. Mnoho z týchto úkonov vám zautimatizuje používanie Mergada, s ktorým si budete istý, že je vaše nastavenie bezchybné.

Ktoré nastavenia sú v inzercii pred Vianocami dôležité?

  1. Čo najkonkrétnejšie kategórie a vhodný sortiment
  2. Kvalitná obrazová inzercia po všetkých stránkach
  3. Správne informácie o skladovosti a doprave
  4. Názvy produktov a kvalitné popisky
  5. Všetky dôležité informácie sú v parametroch
  6. Užívateľské recenzie

1. Čo najkonkrétnejšie kategórie a vhodný sortiment

Overte si, či k daným produktom do FAVI feedu posielate čo nejkonkétnější kategórie. Pre správne zasielanie kategórií môžete využiť strom kategórií FAVI. Ak ste používatelia Mergada, náš nástroj vám ho pri nastavení kategórií bude automaticky našepkávať.

Zasielanie všeobecných kategórií ako akcia, výpredaj, zľavy, ostatné, príslušenstvo a pod. v katalógu FAVI nie je povolené.

Zamyslite sa aj nad tým, či do XML posielate vhodný sortiment. Urobte si prieskum tovaru, ktorý pred Vianocami najčastejšie predávate a začnite ho ponúkať už teraz - napríklad v rámci predsezónnych zliav.

2. Kvalitná obrazová inzercia po všetkých stránkach

Skontrolujte, či:

  1. zasielate validné URL adresy na produkty a obrázky — nesmú obsahovať medzery, diakritiku a zvláštne znaky musia byť nahradené špeciálnym zápisom v HTML
  2. uvádzate relevantný obrázok u každého produktu — eliminujete tým možné blokovanie v zobrazení
  3. obrázky neobsahujú logá, vodoznaky a ďalšie grafické úpravy — inak môžu byť taktiež blokované
  4. sú obrázky v dostatočne veľkom rozlíšení - čím kvalitnejšie rozlíšenie zasielate, tým lepšie bude váš produkt na obrázku vidieť (minimálne doporučené rozlíšenie je 1000 x 1000 px)
  5. taktiež zasielate alternatívne obrázky — hlavný obrázok produktu majte na bielom pozadí a jeho detail zasielajte ako alternatívny obrázok, vytvoríte tým bližšiu predstavu o produkte

Zabudnite na zastarané nastavovanie obrázkov po jednom zvlášť. Zautomatizujte si ich správu pomocou appky Feed Image Editor. Pomocou jej bezplatného auditu najskôr zistíte, ktoré musíte opraviť a zvýšite tým preklikovosť vašich reklám. Na prvých 10 dní máte používanie aplikácie zadarmo.

3. Správne informácie o skladovosti a doprave

Uistite sa, že správne odosielate informácie o skladovosti produktov a možnostiach dopravy (najmä pri ponuke dopravy zadarmo). Obe tieto informácie sú jedny z najdôležitejších faktorov, ktoré ovplyvnia zákazníkovo rozhodovanie.

Prečítajte si sprievodcu nastavením dopravy pre známe porovnávače v Mergade:

4. Názvy produktov a kvalitné popisky

  1. Informácie o farbe, materiále, rozmeroch atď. bývajú to prvé, čo používateľ pri produkte uvidí. Uvádzajte ich preto čo najkonkrétnejšie.
  2. Aby ich FAVI presnejšie zaradilo do filtrov na základe kľúčových slov, musí byť popisky produktov:
  • dostatočne obsiahle
  • vypovedajúce
  • bez formátovania

Pri formátovaní v priebehu importu dát môžu byť zachované znaky kódu. Preverte si zobrazovanie textu na detaile produktu v katalógu FAVI.

5. Všetky dôležité informácie sú v parametroch

Na detaile produktu nájdete informácie poskytované formou parametrov. Čím viac parametrov k výrobku uvediete, tým lepšie. Ich zasielaním zákazníkovi pomôžete pri rozhodovaní o kúpe a zároveň získate konkurenčnú výhodu.

Ako nastavíte parametre v Mergade vám predstaví toto video:

Najviac odporúčané parametre na FAVI:

  • materiál
  • farba
  • dekor
  • štýl
  • rozmery
  • ďalšie vlastnosti typické pre produkt

Ponúkate slovenské výrobky? Zasielajte do FAVI parameter pre slovenský výrobok.

Príklad jeho znenia:

<PARAM>

<PARAM_NAME>Specifikace</PARAM_NAME>

<VAL>český výrobek</VAL>

</PARAM>

6. Užívateľské recenzie

Uľahčite zákazníkom nákup čo najviac sa dá a zbierajte zákaznícke recenzie. S ich pomocou zvýšite dôveryhodnosť vášho e‑shopu. Ale nezostávajte pasívny – na recenzie pravidelne reagujte. Pre zber recenzií využite na to určené servery.

Nezabudnite — hoci sa v tomto článku venujeme FAVI, vyššie spomínané tipy a rady platia pre nastavenie inzercie na väčšine známych porovnávačov. Inzerujete váš tovar na viacerých z nich? Viete, že vašu inzerciu dokážete spravovať hromadne a automatizovane z jedného miesta v Mergade? Vyskúšajte ho na 30 dní zadarmo a uvidíte, kde všade vám zjednoduší prácu.

Zkuste na 30 dní zdarma

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.