Pri analýze konkurencie vám zase na začiatku pomôže výskum stratégie zabehnutých hráčov z rôznych segmentov a podrobná analýza sociálnych sietí vašej priamej konkurencie. Prečítajte si článok, ktorý pre vás pripravili špecialisti z e‑commerce akcelerátora Dexfinity.
Odhaľte CEE príležitosti k úspešnej expanzii
Ak sa pozriete na región strednej a východnej Európy, teda CEE (Central and Eastern Europe), uvidíte, že v Česku a Maďarsku je dvakrát viac potenciálnych zákazníkov ako na Slovensku. Slovenský trh s 5,46 miliónmi obyvateľov je relatívne malý. Tento fakt pocíti skôr či neskôr každý rastúci e‑shop.
Prečo expandovať do CEE
Podiel online nakupovania na obchode v regióne CEE pravidelne rastie už mnoho rokov. Pandémia bola impulzom, ktorý tento rast ešte zrýchlil a ktorý bude diktovať tempo rastu aj v nasledujúcich rokoch.
E‑commerce kanál pre všetok obchod v strednej a východnej Európe v súčasnosti pokrýva 15 %, pričom zvyšných 85 % tvoria offline nákupy. Len medzi rokmi 2016 a 2021 vzrástol podiel e‑commerce zo 6 % na 15 % a do roku 2026 môže podľa odhadov pokrývať dokonca až jednu pätinu maloobchodného sektora. Nárasty sú viditeľné takmer vo všetkých kategóriách produktov.