Ak spravujete viac e‑shopov prevádzkovaných na riešení Shoptet, je dôležité, aby ste udržiavali údaje o tovare vzájomne aktuálne. Pri každej zmene u produktov na jednom e‑shope potrebujete, aby sa v čo najkratšom čase preniesla aj do vašich ďalších prevádzkovaných obchodov. Detailný postup pre vás v prípadovej štúdii spísal Tomáš Sokol, spoluzakladateľ e‑shopu Flexity.
Manuálny export a import dát medzi e‑shopmi
Shoptet neponúka master admin, ktorý by dokázal centralizovane distribuovať údaje k produktom, kde by stačila len lokalizácia pre jednotlivé štáty. Preto sme hľadali riešenie, ako sa s problematikou udržiavania aktuálnych dát vysporiadať.
Jedným zo spôsobov je manuálny export a import CSV, XML alebo XLS formátu medzi e‑shopmi.
Pri tomto postupe je limitujúci faktor jazyková verzia. Napríklad, ak potrebujem upraviť dostupnosť u jedného produktu, musel by som prekladať pojmy z jedného jazyka do druhého a potom importovať. Možnosť manuálneho importu s manuálnym prekladom môžete navyše použiť len pri XLS a CSV. Pri využití XML už proces začína byť značne komplikovanejšie.
Pri vzájomnom importe je potreba poznať, ktoré názvy elementov zostávajú v angličtine (napr. VISIBILITY, PRICE, CODE pod.) a ktoré už sú v jazykovej verzii. Toto musím vedieť, ak chcem správne importovať dáta bez toho, aby som si niečo v inom jazyku prepísal na e‑shope.
Zmapovanie hodnôt
Následne si potrebujeme zmapovať, ktoré “hodnoty” sú stále rovnaké naprieč e‑shopmi a ktoré sa menia. Napríklad pri prenášaní hodnôt CODE, EAN, Flag nemusím riešiť jazykové verzie a môžem ich preniesť bez problémov. Len si musím dať pozor na to, že základný export vždy obsahuje názov produktu, ktorý bude v lokálnej jazykovej verzii.
Ak by som už chcel synchronizovať dostupnosti produktov naprieč e‑shopmi, musím riešiť preklady hodnôt.
Pri správe viacerých e‑shopov je situácia často taká, že existuje jeden centrálny sklad a hlavný e‑shop.
V takom prípade si musím najskôr u seba zmapovať, ktoré hodnoty chcem synchronizovať naprieč e‑shopy a v akej frekvencii.
- Základom je sklad. Ten odporúčam mať cez samostatny doplnok, pretože tam ide o stotiny/sekundy.
- Ostatné dáta ako dostupnosť produktu u dodávateľa, viditeľnosť alebo úpravy cien môžu bežať aj na hodinovej báze.
Keď viem presne, čo chcem preniesť, ešte potrebujem mať správne nastavené všetky technické záležitosti a pripravené systémy.