Oneskorenie pri aktualizácii produktových dát vášho tovaru môže spôsobiť, že sa k zákazníkom dostanú nepresné informácie. Také nezrovnalosti ovplyvňujú mieru spokojnosti a teda ich chuť u vás nakupovať. Na Google Nákupoch sa týchto oneskorení zbavíte pomocou automatických aktualizácií tovaru.
S automatickými aktualizáciami tovaru Google Shopping budú vaše dáta stále aktuálne
Používajte značky štrukturovaných dát
Značky štrukturovaných dát sú strojovo čitateľnou formou produktových dát, ktorú užívateľ vloží do HTML kódu webu. Ich pomocou Google interpretuje a spracováva obsah vašich stránok. Na základe značiek štrukturovaných dát u reklám v Google Nákupoch upravíte informácie o produktoch a to pre atribúty PRICE a AVAILABILITY. Tieto údaje vyhľadávajú pokročilé nástroje na získavanie dát, ktoré je pravidelné (1x denne, 1x týždenne, 1x mesačne) aktualizujú na prehľade vašich položiek.
Ako zapnúť automatické aktualizácie tovaru
Automatické aktualizácie tovaru sú vo východzom nastavení zapnuté (môžete ich kedykoľvek vypnúť). Spustí sa však až vtedy, keď na vstupe (na vašom či klientskom webe) budete mať platné štrukturované dáta. Zároveň je potrebné overiť, či sekciu Akcia Nákupov na Google uvádzate ako included_destination a sprístupňujete atribút LINK (teda URL položky).
Užívatelia tak priamo v reklame na Google Nákupoch automaticky uvidia správnu cenu a budú odkazovaní iba na tovar, ktorý je naozaj na sklade. Google produktové dáta aktualizuje prostredníctvom informácií zo vstupných stránok – umožňuje tým vyhnúť sa nezrovnalostiam medzi údajmi v reklamách v Nákupoch i na klientskom webe.
Aktuálny stav automatických aktualizácií zobrazuje v časti „Automatické aktualizácie položiek“ svojho účtu, ktorú nájdete v ponuke s tromi bodkami na Domovskej stránke.