Viac než 80 účastníkov, 9 speakrov, 4 stage – tak by sa dal jednoducho zhrnúť včerajší MergadoFest. V skutočnosti toho ale bolo omnoho viac. Na čo budeme spomínať a o čo ste prišli, pokiaľ ste tam neboli?

Viac než 80 účastníkov, 9 speakrov, 4 stage – tak by sa dal jednoducho zhrnúť včerajší MergadoFest. V skutočnosti toho ale bolo omnoho viac. Na čo budeme spomínať a o čo ste prišli, pokiaľ ste tam neboli?

Prečo vlastne MergadoFest?

Noviniek v Mergade a jeho aplikáciách závratne pribúda – a aj keď ich predstavujeme v článkoch a videách, na skutočné vyskúšanie a použitie sa viac hodí osobné stretnutie. A prečo nie rovno workshop alebo interaktívna prednáška? A prečo takú príležitosť nevyužiť pre stretnutie markeťákov a e‑shopárov? A natiahnúť ho na celý deň? Tak asi takéto pohnútky nás viedli k usporiadaniu MergadoFestu. 

Aké to včera bolo?

MergadoFest zahájil krátko po pol desiatej Michal Janík tradične netradičným spôsobom (kto pozná zoznamovacie aktivity z Nekonferencie, tak určite tuší) – tentokrát sa v sále klubu Mersey navzájom hľadali spriaznení Jakkobsonnovia/​Yákkobsonnovia/​Jákobsnovia a ďalší skoro príbuzní. Či už sa našli, alebo nie, atmosféru celej akcie to skvelo naštartovalo.

Hneď od 10 hodín sa potom rozbiehali jednotlivé bloky prednášok a workshopov, ktoré sa okrem Mersey a Nekavárny odohrávali aj v ďalších priestoroch Mergada. Všetci tak mali možnosť nahliadnuť pod pokrievku (a občas aj skoro pod ruky) toho, ako a kde vzniká Mergado. V tajuplnom Krídle duchov sa striedali prednášky a diskusie o automatickom biddingu, image marketingu a Mergadových XML feedoch.

 Medzi kanceláriami vývojárov sa prednášalo o aplikáciach URL Checker, Seznam Index Checker a Sklik GA Importér, pripravovalo sa zložitejšie nastavenie Mergada a reč bola aj o regulárnych výrazoch. Nekavárna praskala vo švoch pri workshope regulárnych výrazov, tipoch k využitiu Mergada pre PPC reklamu i pokročilému používaniu.

Na „hlavnej“ stage v Mersey vystúpil Marketing Hero Lukáš Dadej, ktorý si prezentáciu facebookových trendov pripravil v angličtine a mnohých tým prekvapil. Následná diskusia ale ukázala, že mu všetci rozumeli a mohli naviazať užitočnými otázkami. Poobede sa potom na pódiu objavil Milan Šmíd zo Zboží.cz s tipmi, ako nakopnúť svoju inzerciu na tomto porovnávači ešte pred Vianocami. A divili by ste sa, ako základné veci, ako logo e‑shopu, môžu vaše tržby posunúť.

Ani po piatej hodine program nekončil – časť zúčastnených pokračovala priamo v Nekavárne v šipkovom turnaji a časť sa vydala na prechádzku do centra Brna. 

Podľa prvých reakcií a ohlasov to vyzerá, že sa MergadoFest vydaril a priniesol veľa námetov a nápadov do predvianočnej sezóny. A my máme radosť, že naše kancelárie a priľahlé priestory ožili a že sa stretlo veľa šikovných ľudí na jednom mieste.

Ďakujeme všetkým za účasť!

Nestihli ste MergadoFest, ale chcete sa s nami stretnúť a prebrať svoje nastavenie alebo zapnutie aplikácie? 31. októbra máme bezplatné konzultácie, zastavte sa v Nekavárne. Na konzultácie je potrebné sa prihlásiť cez formulár v odkaze.

Kateřina Šmajzrová

Katka sa postarala o české texty pre pána Mergada, aby boli zrozumiteľné a zábavné. Taktiež pripravila videá a webináre pre tých, ktorí si viac potrpia na obrázky ako na texty.