Implementujte Biano Pixel pomocou Mergado Packu a Google Tag Manageru 

Lukáš Horák
13. 4. 2021
4 minúty čítania

Chcete na porovnávači Biano prispôsobiť zobrazovanie produktov na základe preferencií zákazníka? Zvládnete to pomocou remarketingovej služby Biana Pixel a similarity funkcie Biana Button. Na požadované výsledky dosiahnete iba správnou implementáciou.

Chcete na porovnávači Biano prispôsobiť zobrazovanie produktov na základe preferencií zákazníka? Zvládnete to pomocou remarketingovej služby Biana Pixel. Na požadované výsledky dosiahnete iba správnou implementáciou.

Skvelým pomocníkom vám pri ňom budú nástroje Mergado PackGoogle Tag Manager.

Pracujte s dátovou vrstvou webu

Pre bezproblémovú implementáciu je vhodné nazerať do dátovej vrstvy vášho webu.

  1. Môžete použiť preview režim samotného GTM alebo doplnok do prehliadača Chrome — dataslayer.
  2. Okrem toho odporúčame mať otvorený návod na implementáciu GTM od Biana.

Všeobecne:

Najprv je nutné mať nainštalovaný Mergado Pack a aktivovaný kontajner pre GTM. U funkcie GTM v administrácii modulu je potrebné aktivovať všetky funkcie Ecommerce Tracking.

 

Postup pre Biano Pixel:

1. V správcovi značiek (GTM) najprv definujte potrebné premenné (VARIABLES):

  • Toto je obyčajná konštanta, ktorej hodnota bude naše Merchant ID.

  • Túto premennú musíte definovať ako Premennú Dátovej Vrstvy (Data Layer Variable). Pomôže nám k tomu práve spomínaný dataslayer. Na produktovej stránke otvoríte vývojárske nástroje (pravým kliknutím myši a zvolíme Preskúmať alebo stlačením funkčného klávesu f12).

    Vidíte, že ID produktu je v štruktúre na “5. úrovni” – teda ecommerce.detail.products.0.id. Hodnotu hľadajte pri evente viewItem.

    Vytvoríte novú premennú a nazvete ju napríklad Product ID. Ako typ zvolíte Data Layer Variable, názov premennej ecommerce.detail.products.0.id a verzia dátovej vrstvy 2.

    Pri ostatných premenných dátovej vrstvy postupujete rovnako.

    • c. Product ID - AddToCart — názeov premennej ecommerce.add.products.0.id 
    • d. Quantity - názov ecommerce.add.products.0.quantity 
    • e. Unit price — názov ecommerce.add.products.0.price 
    • f. Currency — názov ecommerce.currencyCode
    • g. Order ID — názov ecommerce.purchase.actionField.id
    • h. Total Order Price - názov ecommerce.purchase.actionField.revenue
    • i. ecommerce.purchase.products — túto premennú budete potrebovať pre “vytiahnutie” poľa zakúpených produktov z dátovej vrstvy, názov ecommerce.purchase.products

  • Táto premenná transformuje polia zakúpených produktov do formátu pre Biano.

    Vytvoríte premennú s typom Custom JavaScript. Ako obsah vložíte script pripravený od Biana, len ho trochu upravíte pre potreby našej dátovej vrstvy. Ako premennú items zvolíte premennú z predchádzajúceho kroku ecommerce.purchase.products. Pri parametri id zapíšete namiesto .productCode> .id. Ostatné parametre zostávajú rovnaké.

    Upravený script si môžete stiahnuť nižšie.

    function () {

    // získání dat z proměnné datové vrstvy

      var items = {{ecommerce.purchase.products}};

    // transformace a návrat hodnot ve formátu Biano Pixel

      return items.map(function (item) {

        return {

          id: item.id.toString(),

          quantity: parseFloat(item.quantity),

          unit_​price: parseFloat(item.price),

        };

      });

    }

    Teraz máte všetky potrebné premenné pre implementáciu pixelu definované.

2. Teraz si zadefinujeme spúšťače (Triggers) pre všetky Biano pixel eventy. Teda Page View, Product View, Add To Cart a Purchase. Zhliadnutie stránky (Page View) budeme spúšťať na každej stránke, preto použijeme vstavaný spúšťač All pages. Ďalšie spúšťače nadefinujeme podľa eventov dátovej vrstvy.

  • Vytvoríte spúšťač s názvom napríklad event_​ItemView, typ nastavíte Custom Event a názov udalosti viewItem (pozor na názvy udalostí aj veľké a malé písmená). Opäť nám v tom pomôže dataslayer.

    Pri ostatných spúšťačoch postupujeme rovnako.

    • b. event_​AddToCart - názov addToCart.
    • c. event_​Purchase — názov purchase.

    Všetky potrebné spúšťače máte nadefinované a teraz môžete vytvoriť samotné značky.

3. Vytvoríme 4 nové značky (TAGS) pre každú udalosť (event) Biano Pixelu. Typ značky zvolíme Biano Pixel. Túto značku musíme pridať do nášho GTM z Komunitnej Galérie Šablón a schváliť jej použitie.

  • Prvú značku nazvete napríklad Biano - page view, ako typ zvolíte Biano Pixel, do poľa Merchant ID zapíšete predtým vytvorenú premennú {{Biana MERCHANT ID}}, typ udalosti Page View a ako spúšťač All pages.

  • Ďalšiu značku bude posielať udalosť Product View. Všetko nastavíte ako predtým a do poľa Product ID vložíte našu premennú {{Product ID}}. Ako spúšťač zvolíte event_​ItemView.

  • Ďalšou značkou bude Biano — Add To Cart. Typ značky aj Merchant ID nastavíte ako predtým. Typ udalosti zvolíte Add to Cart, do poľa Product ID zadáte premennú {{Product ID — AddToCart}}, do poľa Quantity premennú {{Quantity}}, do poľa Unit Price premennú {{Unit price}} a do Currency {{Currency}}. Spúšťač zvolíme event_​AddToCart.

  • Poslednou značkou bude Biano — purchase odosielajúci informácie o nákupoch zákazníkov. Typ značky aj Merchant ID nastavíte ako predtým. Typ udalosti nastavíme na Purchase. Do ostatných polí vpíšete vopred pripravené premenné {{Order ID}}, {{Total Order Price}}, {{Currency}} a {{Biana — Purchased Products Array}}. Ako spúšťač zvolíte event_​Purchase.

4. Teraz si môžeme pomocou ukážky zmien v GTM skontrolovať, či sa všetky premenné správne plnia a všetky značky spúšťajú. Vyskúšame spustiť všetky udalosti, teda návšteva stránky, návšteva karty produktu, pridanie do košíka a nákup. Ak je všetko správne, tak by sa eventy mali zobraziť aj v samotnej administrácii Biana.

5. Akonáhle máte všetko skontrolované, môžete kontajner publikovať a máte hotovo.

Prilákajte viac zákazníkov v segmente nábytku a dekorácií. Inzercia na porovnávači Biano a správne používanie jeho šikovných služieb vám prinesú väčšiu dôveryhodnosť aj pravdepodobnosť, že návštevník nakúpi práve u vás.

Prevádzkujete obchod na inej e‑shopovej platforme? Modul Mergado Pack ich ovláda niekolko a poradí si s implementáciou známych reklamných nástrojov, medzi ktore patrí GLAMI Pixel, Heureka meranie konverziám alebo Google Ads.

Autorom tohto článku je Mergado Pack špecialista Petr Mindl.

Petr sa v Mergado tíme stará o šikovný nástroj Mergado Pack. Baví ho hľadať nevšedné riešenia a všetko okolo automatizácie a robotizácie. Od vývoja a marketingu rád skĺzne vo voľnom čase k volejbalu alebo motorke.

Mohlo by vás zaujímať:

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.