24. a 27. novembra. Na tieto dni, tento rok, pripadajú dve celosvetovo rozšírené reklamné udalosti, zamerané na zľavy a akcie na vybrané produkty. Ešte pred niekoľkými rokmi Black Friday a Cyber Monday Slovákov moc nezaujímal. V súčasnosti už je ale neoddeliteľnou súčasťou slovenskej eCommerce scény. Tento článok vám ukáže, ako pomocou Mergada na tieto dni pripravíte účinnú inzerciu.
Vytvorte špeciálne elementy a výbery
Pomocou výberov môžete v Mergade zacieliť naozaj presne na produkty, ktorých cenu potrebujete hromadne upraviť, či skryť tie, ktoré momentálne nechcete inzerovať. Vďaka tomu si budete istí, aký tovar a v akom množstve inzerujete v období špeciálnych akcií. Obsahom nabitý článok o používaní pravidiel nájdete tu.
Black Friday a Cyber Monday samozrejme nie sú iba o cenách. Online obchody sa predháňajú aj v ponúkaní výhodných služieb, spojených s predajom tovaru (zvýhodnená doprava pri platbe nad určitú čiastku, atď.). Vyberte teda produkty, ku ktorým pomocou tagu GIFT môžete pridať upozornenie na dopravu, či darček zdarma a presvedčiť tak zákazníkov, aby hľadaný tovar nakúpili práve vo vašom e‑shope. Ako na vytvorenie elementu GIFT sa dočítate v tomto článku.
Použite aplikácie
Aplikácie v Mergado Store ponúkajú široké možnosti, ako flexibilne upravovať inzerciu podľa aktuálnych zmien.
Vylepšite vzhľad obrázkov vášho tovaru. Pomocou aplikácie Feed Image Editor môžete upravovať formát produktových fotografií tak, aby sa vždy zobrazovali správne. Zároveň vám táto aplikácia ponúka využitie špeciálneho setu samolepiek pre BF a CM. Vašu reklamnú kampaň tak budete cieliť na správnych zákazníkov.
Priplaťte si za ceny preklikov na dátum pripadajúci na špeciálne akcie. V aplikácii Weekday Bidding Booster stačí raz stanoviť, ktorý deň v týždni chcete za inzerciu priplatiť ( a ktorý naopak ušetriť) a Mergado bude upravovať ponuky za prekliky automaticky za vás. Využite naplno potenciál inzercie a neprichádzajte o objednávky vďaka tomu, že váš produkt bude viditeľný v ten správny čas.
Majte prehľad o čerpaní kreditu. Aplikácia Crediteam prehľadne myslí na výšku kreditu vášho e‑shopu na cenových porovnávačoch a odhadne dobu do jeho vyčerpania. Vďaka včasným notifikáciám sa tak nemusíte báť výpadku inzercie kvôli nedostatku prostriedkov.
Strážte ceny konkurencie. Aplikácia Pricing Rank vám pomôže nastaviť cenovú politiku, podľa porovnania výšky ceny vášho a konkurenčného tovaru. Pre jednotlivé výbery položiek navrhnete zmenu ceny, pokiaľ je tá aktuálna pre vás nevýhodná.
Myslite dopredu. Majte zapnutú aplikáciu Data Owl a využite tak informácie zo Sortiment reportu a Google Analytics k ďalšiemu nastaveniu inzercie. Uchováte si tým dôležité záznamy pre ďalšie ročníky a podobné udalosti a spresníte svoju budúcu inerciu.
Buďte si istý, že sú adresy vašich produktov v poriadku. S aplikáciou URL Checker odhalíte stránky s chybou 404. Ušetrí vám tak prácu s ručným vyhľadávaním a opravou nefunkčných adries. Dá vám spätnú väzbu o tom, ako rýchlo odpovedá váš e‑shop na prekliky zákazníkov.
Väčšina vyššie spomenutých aplikácií je v Mergade s cenovými porovnávačmi prepojená prostredníctvom aplikácie Keychain. Táto aplikácia je zdarma a je hneď po zapnutí aktívna. Pokiaľ vás jednotlivé aplikácie zaujali, aktivujte si Keychain ako prvú. Návod, ako ju začať používať, nájdete v našej nápovede.