Poslednou dobou sa nám s aplikáciami tak trochu roztrhlo vrece – v krátkej dobe vám predstavujeme už druhú a to hneď vo dvoch verziách – pre e‑shopy (s označením „Mini“) a pre agentúry. Zatiaľ čo Seznam Index Checker stráži indexáciu vášho webu, Sklik GA Importer umožňuje pokročilejšiu prácu s dátami z Skliku v Google Analytics.
Dáta z Google Analytics sú cenným zdrojom informácií o vašej inzercii. A čo vo chvíli, keď ich dáte dohromady s údajmi z Skliku! Aplikácia Sklik GA Importer (ako názov sám trochu napovedá) presne toto vie – umožní vám prenášať inzertné náklady z Skliku do Google Analytics. Tam si následne môžete pridať vlastnú metriku, ktorá vám dokáže vypočítať PNO – ucelený pohľad na kampane tak získate na jednom mieste.
Ako aplikácia funguje?
Skrz prepojenie v Mergade prenáša aplikácia dáta z Skliku do Google Analytics. Vašou úlohou je tieto dva účty prepojiť a nastaviť správne importy.
Ktorú aplikáciu zvoliť?
- Sklik GA Importer Mini využijú e‑shopari, ktorí chcú prenášať náklady z Skliku do Google Analytics pre svoj (jeden) e‑shop.
- Marketingové agentúry, ktoré majú vo svojej správe viac e‑shopov, môžu využiť aplikáciu Sklik GA Importer, ktorá je viazaná na konkrétneho užívateľa a umožní vytvárať prepojenie pre všetky e‑shopy, ku ktorým má daný užívateľ prístup.
Ako si aplikáciu nastaviť?
Prepojiť obidva zdroje dát vyzerá na prvý pohľad zložito, s pomocou screenshotového návodu, to ale isto zvládnete.
1. Začneme zapnutím aplikácie v Mergado Store. Potom je nutné v aplikácii vyplniť API kľúč zo služby Sklik. Ten nájdete po prihlásení do Skliku na karte Nastavenie. Pokiaľ zatiaľ žiadny nemáte, kliknite na tlačítko Zobraziť token. API kľúč následne skopírujete do aplikácie a nastavenie uložíte.
2. Choďte do Google Analytics, kde založíte daný import. V GA si otvorte Nastavenie. V prostrednom stĺpci kliknite na Import údajov a Vytvoriť. Ako typ súboru vyberte „Údaje o nákladoch“, a potom kliknite na Pokračovať.
3. Názov vyplňte ľubovoľný, napríklad „Sklik cost import Mergado“. Vyberte výbery dát do ktorých chcete náklady importovať a zvoľte Pokračovať. Následne sa zobrazia tri tabuľky. Pri druhej z tabuliek kliknite na roletku, kde zakliknete všetky tri možnosti teda Cena, Kliknutie, Zobrazenie. V tretej tabuľke zvoľte iba možnosť Kampaň. V poslednej možnosti „Správanie importu“ zvoľte „Prepísanie“, potom kliknite na Uložiť -> Hotovo.
4. Vráťte sa do Mergada, kde v aplikácii kliknite na prepojenie s Google Analytics – tlačítko Pridať.
5. Po prepojení sa vrátite na stránku aplikácie. V hornej časti stránky sa začne načítať časť aplikácie, v ktorej import nastavíte. Táto časť aplikácie čaká na odpoveď Seznam API a preto načítanie môže trvať aj minútu. V ľavej časti aplikácie zvolíte Sklik účet z ktorého chcete dáta importovať. Zvolíte, aké dáta chcete do GA prenášať – odporúčam prenášať dáta aj ku kampaniam – zvolíte teda typ kampaň.
6. V pravej časti zvolíte svoj účet Google Analytics, do ktorého chcete dáta prenášať. V GA import zvolíte názov importu, ktorý ste v predchádzajúcich krokoch nastavili v GA. Do polí source medium vyplníte hodnoty podľa toho, ako kampane máte otagované. Najčastejšie to je seznam cpc. Či nemáte otagované inak zistíte pri pohľade do Google Analytics na karte zdroj / médium. Môžete mať napríklad sklik cpc. Pokiaľ máte otagované iným spôsobom, vyplňte hodnoty tak, aby sa zhodovali s GA. Vyplňte počet dní, ako moc spätne chcete do GA dáta nahrávať. Odporúčam zanechať hodnotu 7. Pri veľkých účtoch odporúčam zvoliť túto hodnotu menšiu, napríklad 1.
7. V dolnej časti aplikácie sa zobrazí nastavené prepojenie. Import dát sa prejaví v Google Analytics do 24 hodín.