Ako začať s biddingom
Pokiaľ nie ste skúsený marketér, prvé čo vás asi napadne, je ako vlastne začať s biddingom. Črtajú sa otázky ako, ktorý tovar nabiddovať, akú zvoliť cenu za preklik, ako ďalej pracovať s touto cenou alebo ako rýchlo a efektívne zistiť pozície svojich produktov apod. Poďme si k tomu povedať niečo viac.
Prečo práve Mergado
Čo všetko aplikácia Mergado dokáže môžete nájsť v predstavení aplikácie. My sa teraz zameriame iba na výhody biddingu v Mergade. Stručne to sú:
- Jednoduchosť, dokáže ho nastaviť každý priemerný užívateľ počítača a internetu ako takého.
- Selekcia produktov — kľúčová časť, keďže chceme platiť len za prekliky na produkty ktoré nám zarábajú a nie naopak.
- Rýchlosť akou vieme upraviť aj veľký objem dát, teda produktov, v podstate v reálnom čase.
Napr. jeden deň nastavíme hodnotu CPC pre všetky chladničky značky XY na 0,5€. Na druhý deň sa pozrieme na Heureku a zistíme, že táto čiastka nestačí nato aby sme boli v TOP 3 porovnaní s inými e‑shopmi (dajme tomu, že je to náš cieľ pre chladničky značky XY) a dvoma klikmi v Mergade túto sumu navýšime.
Poznámka: Príklad s dvoma dňami je ilustračný, zmeny v Mergade by sa mali na Heureke zobraziť maximálne v ráde pár hodín. Heureka sťahuje feedy cca každé 2 – 3 hodiny.
Nastavujeme ceny ze prekliky
Predtým ako si ukážeme vo videu ako si nastaviť ceny za prekliky, pripomeňme si základné podmienky biddingu na Heureke. Spomeniem ešte to, že pozíciu medzi TOP 3 e‑shopmi ovplyvňuje nielen hodnota CPC ale aj cena, dostupnosť a recenzie obchodu.
Pokiaľ ste napr. na prvej pozícii, v TOP 3, a máte nastavenú hodnotu CPC na 3€, oproti e‑shopu, ktorý je druhý platíte čiastku väčšiu len o minimum kategórie. Čiže ak má e‑shop na druhom mieste nastavenú hodnotu CPC na 0,6 vy platíte len 0,6 + minimum kategórie.
V úvode som spomenul pár otázok, ktoré možno napadnú každého kto začína s nastavovaním cien za prekliky. Keď sa nad tým zamyslím napadne ma toto:
- Z logiky veci vyplýva, že budeme chcieť biddovať len tovar, ktorý vytvára zisk.
- Bidding v praxi je častou vecou metódy pokus-omyl. Skúšate ho zvýšovať, prípadne znížovať podľa toho či ste dosiahli pozíciu ktorú ste chceli. Ďalej je možné CPC postupne vylaďovať tak aby ste platili rozumné peniaze za určitú pozíciu.
- Nemusíte totižto byť pri každom produkte na prvom mieste, v rámci spravovania rozpočtu vám môže stačiť druhé alebo tretie miesto. Stále totiž budete v oranžovom rámčeku čo je známka toho, že ste podľa Heureky kvalitný obchod.
- Heureka ponúka generovanie Sortiment reportu. Skvelá vec v ktorej sa dajú vyčítať kľúčové údaje ako počet konkurentov ponúkajúcich produkt, pozície na produktových kartách, možnosť zoradiť tovar podľa popularity produktu a mnoho iných.
Ukážka nastavenia ceny za preklik
Záver
Druhý diel o biddingu aj s komentovaým videom je za nami. Verím, že vám pomôže pochopiť nastavenie cien za prekliky v aplikácii Mergado a celkovo princíp biddingu na cenovom porovnáči Heureka.