Máme tu ďalšie pokračovanie o inzercii na cenovom porovnávači Heureka.sk. Naposledy som spomenul, že si dnes povieme niečo o tom ako správne zaradiť svoje produkty do katalógu Heureky. Zamyslel som sa nad tým a myslím, že by bolo vhodné, hneď na začiatku, vysvetliť čo vlastne znamená to párovanie. Konkrétne prečo a pre koho je vhodné alebo nevhodné spárovať svoje produkty do produktových kariet porovnávača. A ešte teda jedna vec, samozrejme, ako nato.

Čo znamená spárovanie

Párovaním alebo zoskupením do produktovej karty myslím situáciu, keď sa ponuka vášho e‑shopu vypíše v produktovej karte medzi ponukami ostatných e‑shopov (pozri príklady nižšie). Nezoskupené produkty bývajú dohľadateľné iba cez fulltextové vyhľadávanie.

Produktová karta Heureky

Ukážka spárovaných produktov v produktovej karte Heureky

Prečo párovať svoje produkty

Keď sa tak zamyslíme nad prúdením užívateľov naprieč Heurekou, môžeme povedať, že väčšina ich prichádza zo SEO alebo PPC reklamy. Tieto zdroje návštevnosti potrebujú vstupné stránky. A tými sú predovšetkým: 

  1. produktové karty
  2. stránky kategórií

Výsledky fulltextového vyhľadávania minimálne. Je teda logické, že produktové karty rozdelia medzi inzerujúce e‑shopy najviac návštevnosti. Tým nechcem popierať princíp optimalizácie na TOP kľúčové slová, ale v praxi vidím väčšie zisky pri “upratovaní” v portfóliu e‑shopu, správnom zatriedenínapárovaní tovaru do populárnych produktových kariet.

Samozrejme niekto môže oponovať, že zaradením medzi konkurenčné ponuky e‑shopov naša ponuka zapadne a nebude vidieť. Ale aj tu vidím veľký potenciál. Správne zatriedenie ponuky vám totiž dá správnu spätnú väzbu na vašu ponuku. Ak Vám napr. Pricing Monitor tu v Mergade zahlási, že ste príliš drahí, je to dôležitá informácia. Nehovorím, že máte hneď zlacniť, ale mali by ste o tom vedieť a s touto informáciou správne pracovať. Napr. pri argumentácii zákazníkovi, prečo si má priplatiť za doplnkové služby, a nakúpiť práve u Vás, alebo v zameraní na marketingové kanály, kde bude porovnanie s konkurentmi menej intenzívne.

Bidding

Ďalším dôvodom prečo spárovať svoje produkty. Pokiaľ chceme seriózne inzerovať na Heureke, budeme chcieť aj platiť za prekliky a dostať sa na čo najvyššie pozície spomedzi konkurenčných e‑shopov. A platí, že bidding funguje len v produktových kartách (vo fulltexte nie) a len e‑shopom, ktoré vlastnia certifikát “Overené zákazníkmi”. Ako dôvod to myslím stačí uviesť takto. Viac o biddingu plánujem napísať v niektorom z ďalších dielov.

 

Záver

Zhrnuli sme si čo je vlastne to spárovanie produktov, prečo je dobré mať spárované svoje produkty v produktových kartách. To ako dosiahnuť čo najvyššiu spárovanosť pomocou aplikácie Mergado si povieme v ďalšom pokračovaní. Takže, ostaňte naladení!

Daniel Czetner

Daniela ste poznali zo slovenskej podpory Mergada. Pomáhal riešiť problémy, písal návody v nápovede a testoval nové funkcie v Mergade. Mal jednoznačne najdlhšie dredy v tíme a jeho drsnému humoru sa vyrovnal snáď len jeho spolupracovník Přemek.