Adam Funiok z agentúry Proficio je náš bývalý kolega, e‑commerce nadšenec a marketér s veľkými skúsenosťami. Ak sa nájde príležitosť, vždy sa s ním radi porozprávame o tom, čo je nové u neho ale aj v brandži. Jedna z takýchto šancí sa nám naskytla aj na tohtoročnom ShopCampe. V rozhovore pre Mergado TV sme prebrali podstatné otázky práce marketéra v agentúre Proficio a zhrnuli rozdiely medzi inzerciou na porovnávačoch v SR, ČR a v zahraničí.
V rozhovore sa dozviete:
0:48 Aké sú tri najdôležitejšie kroky marketéra pri práci s novým klientom?
2:05 Prečo je pre majiteľov e‑shopov dobré platiť si prácu špecialistov na porovnávače tovaru?
2:57 Ako si marketingoví odborníci vrámci práce pre klientov rozdeľujú hodiny?
3:38 Ako často je podľa Adama dobré kontrolovať nastavenie inzercie?
5:37 S akým sortimentom pracuje Adam najradšej a s akým naopak najmenej rád?
6:36 Sú nejaké zásadné rozdiely medzi českými a zahraničnými porovnávačmi?
7:49 Čo odporúča e‑shopom pri cenotvorbe?
8:45 Ako prebieha správa inzercia na cudzojazyčných zporovnávačoch? Je potrebné poznať miestny jazyk?
9:56 Ako je pre český/slovenských e‑shop náročné expandovať do zahraničia?
11:12 Ako Adam vníma tému príchodu Amazonu do ČR?
13:58 Na čo by sa podľa Adama mali v nadchádzajúcich mesiacoch e‑shopy zamerať?
Audiozáznam videa si pustite na našom podcaste MergadoToGo:
Mohlo by vás zaujímať:
Lukáš Horák
Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.