Heureka je kráľovnou
Nasledujúcí graf zobrazuje návštevy po mesiacoch, podľa auditu návštevnosti AIMmonitor. Heureka je zobrazená vrátane satelitných vyhľadávačov tovaru Kauf.sk a Zoznamtovaru.sk. Tieto weby zobrazujú inzerciu z rovnakého dátového zdroja a čerpajú peniaze zo spoločnej peňaženky. V grafe je pekne vidieť ako rozdiel medzi Heurekou a Pricemaniou s NajNákupom, tak ročnú sezónnosť so špičkou od októbra do januára a útlmom v letných mesiacoch.
Počty návštev slovenských vyhľadávačov podľa AIMmonitoru
Trhové podiely za rok 2014 celkom
Porovnanie rokov 2013 a 2014
Hrubý odhad zmien návštevnosti jednotlivých vyhľadávačov vyzerá takto.
Zmena návštevnosti vyhľadávačov tovaru medzi rokmi 2013 a 2014
Čo zaujalo pána Mergada
- Trhové podiely v roku 2014: Heureka (84 %), NajNákup (9 %), Pricemania (7 %).
- Trhové podiely v rámci Heureky: Heureka.sk (93 %), Kauf.sk (4 %), Zoznamtovaru.sk (2 %).
- Celý trh medziročne vzrástol o cca 10 %.
- Návštevnosť NajNákupu klesala. Naviazal tak na rok 2013 a 2012.
- Rok 2014 bol prvý, kedy AIMmonitor auditoval taktiež obidva satelitné weby Heureky.
- Niektoré menšie vyhľadávače AIMmonitor nemeria.
Čo čakať v roku 2015
Osobne očakávam ďalšie posilovanie Heureky, ktoré tak prinesie inzerentom viac tržieb. Či zavedie nové reklamné formáty se dozvieme v priebehu roka a já vás o tom budem informovať. Čo sa týká ostatných vyhľadávačov, očakávam skôr stagnáciu aj keď by som im rozvoj prial.
Vám prajem do roku 2015 predovšetkým zdravie pre vašich blízkych. A čo sa týká vyhľadávačov produktov, zaradím už čoskoro vyššiu rýchlosť. Vyskúšajte si ma na mesiac zadarmo a sľubujem, že už v marci Vás prekvapím :)
Pokračujte do aplikácie Mergado (ak nemáte ešte užívateľský účet, tak si ho vytvorte).