Návštevnosť vyhľadávačov produktov v roku 2013
Vyhľadávač | Návštev | Zobrazených stránok |
Heureka.sk | 57 164 769 | 395 371 506 |
Najnakup.sk | 9 781 375 | 44 086 310 |
Pricemania.sk | 5 796 681 | 20 115 313 |
Kauf.sk | *1 169 496 | *2 903 739 |
Zoznamtovaru.sk | *867 158 | *2 189 177 |
*hodnoty sú za poslední štyri mesíace roku 2013
Heureka vyhľadávániu produktov jasne dominuje. Okrem Heureka.sk navyše zobrazujú jej inzeráty taktiež jej satelitné weby Kauf.sk a Zoznamtovaru.sk. Tie vstúpili do merania AIMmonitoru až v priebehu roku 2013, avšak výsledky dávají tušiť ich veľkosť.
Menšie vyhľadávače produktov
Na trhu existuje rada menších vyhľadávačov tovaru. Ako príklad uveďme Tovar.sk, Najlepsie-ceny.sk či Superdeal.sk. Tie nie sú súčásťou auditu návštěvnosti AIMmonitor a o ich prednostiach si povieme niekedy nabudúce.
Ako vyhodnocovať výsledky
Súčet návštěvnosti za celý rok dává tušiť dominantné postavenie Heureky. Na druhú stranu hovorí, že inzercia v ostatných vyhľadávačoch nemôže byť pre e‑shop rentabilná. Ba naopak, ak budete starostlivo vyhodnocovať výsledky, dokážete rozložiť svôj inzertný rozpočet tak, aby bol rentabilný maximálne a menšie vyhľadávače tomu môžu pomôcť.