Parametre udávajú vlastnosti tovaru, napríklad farbu, veľkosť či rôzne funkcie. V XML pre Heureku ich uvádza element PARAM, ktorý obsahuje dva subelementy:
- PARAM_NAME, textový názov parametra, napríklad „Barva“
- VAL, hodnota parametra, napríklad „červená“
Uvádzanie parametrov pomáha v správnom spracovaní inzercie. XML e‑shopov však parametre často neobsahuje. Alebo ich obsahuje v nekvalitnej podobe. Samotné informácie v XML pritom sú, ale namiesto parametra sú napr. v názve či popise tovaru. V takom prípade často špecialisti z marketingových agentúr používajú Mergado na vytvorenie parametrov PARAM a ich správne doplnenie.
Ako sa parametre vytvárali v Mergado 1
- Užívateľ vytvoril výber tovaru, napríklad červený tovar vybral tak, že názov PRODUCTNAME obsahuje text „červená“. Pozor toto je pri každom e‑shope individuálne.
- Vytvoril nové elementy PARAM|Názevelementu
- Pravidlami nové elementy naplnil
Ako pomôže nové pravidlo
Pri používaní Mergado 2 máte viac možností:
1. Užívateľ vytvorí výbery tovaru rovnako ako v predchádzajúcom prípade.
2. Vytvorí pre každý výber nové pravidlo. Sem zadá názov parametra aj hodnotu. Pokiaľ má jeden výber parametrov viac, zadá ich viac v jednom pravidle.