Prvé prihlásenie
Po prvom prihlásení (je možné sa prihlásiť prostredníctvom FB účtu) môžete rýchlo zistiť, že nový design je responzívny, čo poteší určite všetkých tých, ktorí pristupujú do rozhrania cez mobily, príp. tablety. Zásadné je spomenúť taktiež to, že sa zmenila hierarchia správy účtov na aktuálnu štruktúru: Používateľ -> Firma -> Obchod
V praxi to znamená, že vám stačí jeden účet (vy ako Používateľ) a pod ním môžete mať viac firiem, v rámci ktorých zase môžete mať rôzny počet e‑shopov. Zmeny sa dočkali tiež kreditu, ktorý je aktuálne zdieľaný v rámci firmy a nie e‑shopu.
Správa užívateľov
Podobne ako v Mergade a iných aplikáciách môžete po novom zdielať svoje prístupy k firme/e‑shopu s ďalšími kolegami alebo ľuďmi napr. z agentúr, príp. ďalšími externými pracovníkmi. Chválime!
Administrácia
Samotná administrácia je prehľadná a aj dizajnovo sa nám zdá všetko v poriadku. Skladá sa zo 6 základných položiek v menu a to Prehľad, Štatistiky, Správa produktov, Správa obchodu a Správa firmy. Samotné podstránky ponúkajú klasické, základné funkcie, ktoré by ste očakávali od akejkoľvek inej administrácie. T.j.:
- Stránka Prehľad obsahuje informácie o celkových nákladoch, počte preklikov, alebo priemernej cene za preklik
- V Štatistikách nájdeme počet impresií, preklikov, CTR, priemerné PPC alebo celkové PPC
- V Správe obchodu si môžeme vybrať PPC program, nastaviť hodnoty CPC, vyplniť základné údaje o e‑shope a taktiež nastaviť podporované typy platieb, dopravy a jej ceny a na koniec aj pobočky obchodu.
- V poslednej Správe firmy si nastavujú základné informácie ako fakturačné údaje a kontaktné informácie.
Správu produktov som si zámerne nechal na záver a rozoberieme si ju v samotnom odstavci.
Správa obchodu a jej skvelé funkcie
Ako najväčšia a v podstate najzásadnejšia novinka v novej administrácii sa nám zdá práve sekcia Správa obchodu. Obsahuje 3 časti:
Správa XML súboru — kde sa dá nastaviť URL adresa XML feedu, zobraziť celkový počet produktov, aj to ktoré sú zaradené v porovnaní alebo tie, ktoré sú zamietnuté. Dokonca je tu možnosť si stiahnuť výpisy produktov s Nejednoznačnými kategóriami, Nejednoznačnými produktami a Zamietnutými kategóriami, vo formáte CSV.
Párovanie kategórií (Beta verzia) – podobné tomu aké poznáme napr. z Najnákupu, na ľavej strane sa nám zobrazia kategórie tak, ako ich máme v našom vstupnom XML feede a na pravej strane sú na výber kategórie podľa katalógu Pricemanie, čiže klasicky priradíme nesprávnym kategóriám z XML tie správne podľa katalógu.
Párovanie produktov (Beta verzia) – strohý screenshot z administrácie jedného nášho klienta bohužiaľ ukazuje, že v párovaní sa nenachádza žiadny produkt. Každopádne podľa zverejnených informácií to funguje podobne ako ručné párovanie v aplikácii Watchdog alebo napr. v rozhraní Zboží.cz, t.j. systém sám navrhne možných kandidátov na párovanie a vy si ich spárujete.
CZ vs. SK Pricemania
Nakoniec ešte pár slov k prepojeniu českej a slovenskej Pricemanie. Čo sa týka e‑shopov na oboch portáloch, ak máte e‑shopy na oboch mutáciách pod jedným subjektom (myslený je zrejme mail, alebo IČO firmy), odteraz ich uvidíte pod jedným užívateľským účtom na oboch platformách.
S tým súvisí aj mena v ktorej vám Pricemania bude účtovať poplatky za kredit. Po novom to bude jedna mena, určená podľa toho kde má vaša firma sídlo, ČR alebo SR. Pricemania má bankové účty v oboch krajinách, takže nehrozia poplatky za prevody apod.
Na záver by som povedal, že nás teší takýto posun Pricemanie, keďže na Slovensku nie je celkovo mnoho porovnávačov, ktoré by systematicky napredovali a ponúkali svojim užívateľlom stále nové funkcionality a služby.