1) Odstránenie veľkostí z názvu produktov pre Glami.cz
Nedávno Glami, portál s módou, začal upozorňovať prevádzkovateľov e‑shopov, že v názvoch produktov (v elemente PRODUCTNAME) nemajú uvádzať parametre produktov, napr. veľkosť. Táto informácia má byť pri feede Glami uvedená len v parametroch.
Riešenie pomocou Mergada je jednoduché, vytvoríte si pravidlo (typu Nájsť a nahradiť), ktorým veľkosti a iné parametrické údaje z PRODUCTNAME ľahko odstránite.
Tip: Jedna z mnohých výhod Mergada je, že umožňuje používať tzv. regulárne výrazy. Vďaka nim dokážete napr. eliminovať všetky varianty veľkostí, ktoré máte v názve produktov a to iba jedným jediným pravidlom. Regulárnym výrazom môžete totiž napr. odstrániť akýkoľvek text, ktorý nasleduje od posledného znaku názvu produktu až po prvú medzeru. S vhodným nastavením vám môžeme poradiť na fóre alebo našej technickej podpore. Stačí sa nám ozvať a poradíme vám, ako regulárnym výrazom nežiaduci text z názvu produktov odstrániť.
2) Kontrola a ošetrenie EAN kódov pre Google nákupy
Tak ako v predchádzajúcom tipe aj tu prídu k slovu regulárne výrazy. Ak máte pri produktoch vo svojom e‑shope zlé EAN kódy alebo vám niekde úplne chýbajú a Google merchant centrum hlási, nech si ich opravíte, Mergado je ten správny nástroj, ktorý to vie napraviť:
-
s využitím regulárnych výrazov môžete kontrolovať napr. počet znakov EAN kódu (typicky či má EAN kód 13 znakov tvorených len číslami).
-
pre produkty s chýbajúcimi alebo zlými EAN kódmi môžete v Mergade doplniť do feedu pre Google Merchants element s hodnotou FALSE, ktorým Googlu oznámite, že u takýchto produktov nemá EAN brať do úvahy (viac v článku 5 tipov pre Google nákupy).
Konkrétny postup Vám môžeme opäť poradiť v diskusnom fóre alebo na našej bezplatnej technickej podpore, stačí sa nám len ozvať.
3) Presné cielenie ceny za kliknutie
Pomocou esenciálnych funkcií Mergada, t.j. možnosti vytvárať výbery na určitú skupinu produktov a následne na takú skupinu aplikovať pravidlá, môžu naši zákazníci presne nastaviť ceny za prekliky. Napr. na produkty jednej značky, s konkrétnou dostupnosťou, z určitej kategórie alebo spadajúcej do daného cenového rozsahu.
4) Manuálna meditácia údajov u konkrétnych produktov
U konkrétnych produktov môžete v Bergame zmeniť ich údaje priamou editáciou. Takáto zmena má prednosť pred aplikáciou ďalších pravidiel (ak nezmeníte umiestnenie tohto pravidla).
Takto “ručne” najčastejšie zákazníci upravujú napr. názov produktu (PRODUCTNAME), kategóriu (CATEGORYTEXT) či maximálnu cenu pre bidding (MAX_CPC, HEUREKA_CPC).
Po zmene sa bude vo výpise produktov ukazovať ikonka ceruzky, ako symbol, že daná hodnota bola manuálne upravená.
Tip: Chcete si zobraziť všetky položky, ktoré ste manuálne upravili? Stačí si na stránke Produkty „odškrtnúť“ vo vyhľadávacom formulári “Len s manuálnymi zmenami” a kliknúť na tlačidlo HĽADAŤ. Všetky takéto produkty s manuálnymi úpravami sa vám hneď zobrazia.
5) Aktivovanie aplikácií z Mergado Store
Aplikácie z Mergado Store pridávajú do Mergada ďalšie funkcie. Mnohé sú zadarmo, niektoré platené. V súvislosti s otvorením Mergado Store ďalším vývojárom budú aplikácie ďalej pribúdať. Tešte sa teda na bohatý výber doplnkov, ktoré vám Mergado vylepšia tak, ako budete potrebovať.
6) Prepojenie s cenovými porovnávačmi cez aplikáciu Keychain
V súvislosti s aplikáciami je potrebné spomenúť, že jedna z nich, Keychain, je v Mergade k dispozícii zadarmo a je ihneď aktívna pre všetkých zákazníkov. Táto aplikácia je užitočná v tom, že vie napojiť Mergado priamo na jednotlivé cenové porovnávače, aby z nich mohlo Mergado a ďalšie aplikácie z Mergado Store automatizovane načítať dáta (napr. štatistiky, výšku zostávajúceho kreditu apod.) a tieto dáta vám v Mergade prehľadne zobraziť.
7) Zistenie chýb XML feedu pomocou Mergadova auditu
Okrem Mergadových aplikácií môžete odhaliť chyby vo feede aj pomocou auditu XML, ktorý vám poskytne spätnú väzbu, čo by ste mali vo feede opraviť a vylepšiť. XML audit je zadarmo, výsledky vám pošle na email a možno ho použiť aj keď nemáte v Mergade vytvorený svoj e‑shop.