Ako sme už spomenuli v minulom diele, dnes si predstavíme všetky dostupné cenové porovnávače na ktorých sa oplatí inzerovať na Slovensku. Povieme si, čo ponúka každý z nich, prečo inzerovať alebo neinzerovať na danom porovnávači a mnohé iné.

Na ktorých cenových porovnávačoch sa oplatí na Slovensku inzerovať?

Na Slovensku sú v podstate iba tri porovnávače na ktorých sa naozaj oplatí inzerovať. Na prvom mieste s jednoznačne najvyšším tržným podielom je Heureka.sk, ďaleko za ňou je dvojica Najnakup.skPricemania.sk. Spomenieme ale taktiež platformu Facebooku a Google Merchants. Poďme si teda v krátkosti predstaviť každý z nich a ukázať si ako vyzerajú a čo všetko dokážu. 

Pricemania.sk

Ambiciózny tím Pricemanie (rozhovor s Michalom Králom z Pricemanie) je z pohľadu návštevnosti z vyššie spomínaných webov na treťom mieste. Pokiaľ inzerujete na cenových porovnávačoch rozhodne by ste nemali vynechať tento porovnávač. Pricemania ponúka inzerentom/​e‑shopom v podstate tri reklamné programy. Aby inzercia mala vôbec zmysel, rozhodne odporúčam zvoliť program PPC Premium, ktorý nám umožňuje využiť naplno potenciál porovnávača, vďaka možnosti “Zobrazenie na prednostných pozíciach v porovnaní cien na detaile produktu”. nato je samozrejme potrebné si ‚pomocou formulára, dobiť  kredit v minimálnej hodnote 50€ bez DPH.

Administrácia Pricemanie

Ukážka z administrácie Pricemanie

Administrácia pre e‑shopy je jednoduchá, prehľadná a ponúka dnes už štandardne niekoľko možností ako upraviť informácie o svojom e‑shope, ktoré sa budú zobrazovať užívateľovi/​nakupujúcemu na Pricemanii. Ide napr. o pridanie prevádzok, možnosti platby, možnosti dopravy až po veci ktoré nakupujúci priamo nevidí, napr. nastavenie cien za prekliky a rôzne prehľady štatistík. Trochu zamrzí absencia elementu v XML feede, ktorý by umožňoval nastavenie ceny prekliku priamo u každého produktu. Niečo ako HEUREKA_CPC. V samotnej administrácii totižto nastavíte ceny za preklik len pre jednotlivé kategórie. E‑shopom s dlhodobými kladnými hodnoteniami ponúka už štandardne svoj vlastný ceritifkát.

Štatistiky v administrácii Pricemanie

Stránka so štatistikami v administrácii Pricemanie

Mergado v minulosti pripravil článok s tipmi Ako navýšiť tržby e‑shopu z Pricemanie. Určite odporúčam prečítať si ho ak začínate inzerovať na Pricemanii. Toľko asi k stručnému prehľadu o Pricemanii. V prípade, že máte nejaké otázky, píšte do komentárov, radi na ne odpovieme.

Najnakup.sk

Cenový porovnávač č.2 na Slovensku z hľadiska návštevnosti. Funguje už zhruba tak dlho ako Pricemania, teda cca od roku 2007. Pred pár mesiacmi sme uverejnili rozhovor so šéfom Najnákupu Igorom Gazdaricom, kde sa môžete dozvedieť podrobnejšie informácie o Najnákupe ako takom. Tak ako Pricemaniu, rozhodne doporučujeme vyskúšať inzerciu aj na tomto porovnávači. Stačí si dobiť minimálny kredit (75 €), nastaviť si všetky potrebné údaje v administrácii a vybrať jeden zo štyroch reklamných programov.

Najnakup.sk administrácia

Ukážka administrácie na Najnakup.sk

Samotná administrácia ponúka už všetky známe nastavenia pre váš e‑shop ako nastavenie loga, platby a dopravy, predajní, kontaktov apod. Najnákup má samozrejme tiež svoj vlastný certifikát “Obchod odporúčaný zákazníkmi”, ktorý oddeľuje kvalitné e‑shopy od tých menej kvalitných. To čo ho oddeľuje od ostatných provnávačov fungujúcich na Slovensku je to, že disponuje vlastným párovacím nástrojom ako pre kategórie produktov, tak aj pre konkrétne produkty. To znamená, že si inzerciu môžete spravovať aj sami a rozhodnúť ktoré produkty chcete mať spárované v produktových kartách, príp. iba vo fulltextovom vyhľadávaní. Bohužiaľ takisto ako u Pricemanie chýba element ktorým by ste nastavili unikátnu cenu prekliku pre konkrétne produkty. V tomto prípade sa však cena prekliku nedá nastaviť ani len na kategórie ale má pevnú hodnotu podľa zvoleného reklamného programu a ceny produktu (do 25€ a nad 25€). 

Najnakup.sk párovací nástroj

Ukážka párovacieho nástroja, konkrétne párovanie kategórií

Heureka.sk

S obrovským náskokom, čo sa týka návštevnosti”, jednička na Slovenskom trhu Heureka.sk. Väčšine ľudí ju netreba nejak zvlášť predstavovať, napriek tomu si o nej niečo povieme. V prvom rade ak sa rozhodnete inzerovať na cenovom porovnávači, určite by mala byť prvá možnosť Heureka. Administrácia Heureky ponúka najviac možností ako optimalizovať svoj e‑shop. Či sa už jedná o štatistiky objednávok cez kategórie až na úroveň produktov, ceny dopravy pre rôzne rozsahy podľa hmotnosti, ceny, príp. vlastných kritérií. Ďalej prehľad spárovaných produktov taktiež až na úroveň konkrétnych produktov. Možnosť pridať Dostupnostný XML súbor, generovať Sortiment report apod. Keďže Heureka ako jediný porovnávač, z troch dostupných na ktorých sa oplatí inzerovať, ponúka najviac reálnych možností ako optimalizovať inzerciu, napríklad aj vďaka Mergadu, pripravili sme špeciálne diely iba o Heureke a to ako ju správne optimalizovať. Medzi tým si môžete aj do tretice prečítať náš rozhovor so šéfom Heureky Tomášom Bravermanom.

Administrácia Heureky

Ukážka z administrácie Heureky

Facebook produktové kampane

Facebook reklama

Facebook nás tento rok potešil a zaviedol svoje produktové kampane aj na Slovensko. Čo sú Facebook produktové reklamy? Je to reklamný formát pre e‑shopy, ktorý umožňuje propagovať konkrétne produkty alebo služby, priamo medzi príspevkami ostatných vašich užívateľov na Facebooku. Informácie o tovare môže brať z XML súboru. Formát XML e‑shopu pre Facebook vychádza z XML pre Google Nákupy, avšak od spustenia produktových reklám na Facebooku prišiel Google so zmenami svojho XML, a tak sa dnes už tieto formáty mierne líšia. Produktové reklamy možno kombinovať s Facebook retargetingom. Viac informácií nájdete v našom článku o Facebook produktových kampaniach.

Google Merchants

Google Merchants alebo Google Nákupy. Ďalší zaujímavý reklamný  formát od Googlu, ktorý je konkurentom cenových porovnávačov. Čo ho odlišuje od ostatných porovnávačov je to, že inzercia je bezplatná. Ako to funguje? 

Google Nákupy výsledok z vyhľadávania

Užívateľ do poľa pre vyhľadávanie zadá tovar, o ktorý má záujem a Google Nákupy mu ponúknu zoznam produktov, ktoré zaregistrované e‑shopy ponúkajú. Užívateľ môže produkty filtrovať podľa ceny, predajcu či relevantnosti. Navyše sa produkty zobrazujú tiež vo výsledkoch vyhľadávania Google, ako som už spomenul vyššie. V administrácii má taktiež užívateľ k dispozícii funkciu Diagnostiky (obdoba Mergado XML auditu), kde mu diagnostika vyhodí chyby v XML súbore s popiskami problémov. To všetko samozrejme podľa špecifikácie Googlu. Bohužiaľ zatiaľ je pre Slovensko táto služba stále nedostupná a tak ostáva len čakať kedy sa Google rozhodne to zmeniť.

Záver

Myslím, že na jeden diel bolo opäť tých informácií pomerne dosť. Ako prehľad o existujúcich porovnávačoch na Slovensku pre bežného majiteľa e‑shopu, to myslím stačí. V ďalších dieloch sa začneme postupne venovať podrobnejšie tomu, ako čo najlepšie optimalizovať svoj XML feed pre Heureku, aj za pomoci aplikácie Mergado. Verím, že to už bude o niečo zaujímavejšie čítanie zostavené priamo z reálnych príkladov. 

Daniel Czetner

Daniela ste poznali zo slovenskej podpory Mergada. Pomáhal riešiť problémy, písal návody v nápovede a testoval nové funkcie v Mergade. Mal jednoznačne najdlhšie dredy v tíme a jeho drsnému humoru sa vyrovnal snáď len jeho spolupracovník Přemek.